pondělí 30. srpna 2010

První školní týden

Tak školní týden konečně skončil. Musím říci, že takhle vyčerpaná jsem po škole ještě nikdy nebyla. Myslím, že snad nikdy jsem v české škole nedostala úkoly, nad kterými bych strávila doma i 4 hodiny.
Často jsou to úplně primitivní úlohy typu, že dostanete pracovní list s otázkami a odpovědi pak slovo od slova opíšete z učebnice. Zní to lehce, ale když toho máte hodně a navíc do každého předmětu… Nebo matika, učitelka nám dává list s primitivními příklady na řešení dvou rovnic o 2 neznámých, ale dá jich tam 20 (pro mé spolužáky je to neřešitelný problém, takže pak celou další hodinu řešíme domácí úkol). Do angličtiny III. pořád něco píšeme, ať už je to esej či můj názor. A nejvíc mi dává zabrat angličtina IV. Ta nám za domácí úkol dává číst z učebnice-pro mé spolužáky primitivní věc, pro mě leckdy neřešitelný problém.

Co mě fakt vytáčí je fakt, že do každého předmětu s výjimkou web designu máme asi 10 cm tlusté velké knihy. A když musím domů na úkol táhnout i jenom 4 z nich, dost to vyčerpá.

Po týdnu už trošku můžu říci, jak to tu chodí. Tady není zvykem jako u nás, že své tenoučké učebničky a sešítky „taháme“ (tomu, co nosím doma do školy se musím smát teď), tady po každé hodině musím jít do lockeru pro svou obrovskou učebnici a velikej šanon, kterej každej učitel vyžaduje. Protože si jako asi jediná ve škole zamykám locker a odemykání dá trochu práci, k tomu máme jen 3 minut na přesun, chodím často pozdě. Někdy taky na konci hodiny za učitelem, aby mi něco vysvětlil. Učitelé mě zatím omlouvají, ale když jsem viděla, jak ječí na jiné kvůli 3 minutám pozdního příchodu… A to nezůstalo jen u ječení, myslím, že dotyčný musel být pak hodinu po škole.
Ostatní holky to řeší tak, že celej den po škole tahají kabelku se všema dokladama i s mobilem, tím pádem nemusí nic zamykat. Ale to mě se tahat nechce…

Předměty

US History
Učí nás sympatickej mladej učitel, bohužel pro mě učí stylem, že nám diktuje věci. A to ještě tak neúplně, že nadiktuje otázky a mi je za domácí úkol musíme zodpovědět. Někdy jsou to stupidní otázky typu: Jak se jmenovala ptačí rezervace, kterou vytvořil TR v roce XXXX. Už jsme psali test na slepou mapu USA. I přesto, že jsme o tom věděli několik dní dopředu, moji spolužáci se to nebyli schopní naučit. Nejvíc mě dostalo, že nikdo nevěděl, jaký je jejich současný ministr zahraničních věcí a viceprezident.

English IV.
Nemám vůbec ponětí, proč se tenhle předmět jmenuje angličtina, když se o jazyku neučíme vůbec nic. Učíme se o umění a o kulturním pozadí 20. století. Dneska mě učitelka úplně dorazila, když prohlásila, že první světová začala kvůli České republice (to není fór, myslela to vážně, včetně toho že neřekla Czechoslovakia-i když ani to samostatně neexistovalo, ale rovnou Czech republic). To je asi pro mě ten nejtěžší předmět, protože musíme samostudovat z učebnic, které jsou prý už vysokoškolské= v každé větě je několik slovíček, které neznám, větné konstrukce jsou složité a já tomu vůbec nerozumím. Učitelka je nadšená z nějaké knihy jmenující se „Maus“, je to grafická novela o nacismu. Všichni spolužáci ji měli přečíst o prázdninách a brzo na to budeme psát test, takže já se do toho taky musím pustit.

Math IV.
Neboli matematika pro seniory. Je to druhá nejtěžší matika, já si ji vzala proto, že mají brát analytickou geometrii a moje třída v Čechách ji bude mít příští rok. NO zatím děláme takové primitivnosti jako rovnice o 2 neznámých, či střední délku nebo odmocniny. Já jsem za to ale vděčná, protože nevím, jak bych chápala, kdybychom dělali něco nového. Dneska byl náplň hodiny test, ovšem ne matematický, ale nějaký, který učitelka zaslechla v televizi. To, že moji američtí spolužáci nevědí, jaké moře je mezi Evropou a Afrikou, nebo jaké jsou Balkánské státy (jeden spolužák tvrdil, že balkánský stát je Dánsko :D, učitelka se mě snažila přesvědčit, že balkánský stát je i Itálie-opět, oba to mysleli zcela vážně), by se jim ještě dalo prominout (teda až na to, že jeden spolužák se zeptal, jestli České republika sousedí s Pákistánem-to už je trochu z ruky, asi jako kdybych já se zeptala, jestli Amerika sousedí se Somálskem). Myslím ale, že kdybych se zeptala českých teenagerů, kde leží Ohio, taky mi to nepoví. Ovšem to, že ani jeden z 30 lidí ve třídě neuměl převést arabské číslo na římskou číslici, mě překvapilo.
Ty Američany ale nechápu. Sice mají ty svý palce a stopy a yardy a kdovíco ještě, ale ve vědě (fyzika, matika, medicína), stejně používají metrický systém. Proč to celý teda rovnou nezměnit na metriku?

Lunch
To sice není předmět, ale mám to v rozvrhu 4 hodinu, což je dost brzo, už někdy před 11. Ale ono to až tak nevadí, protože nemám čas na svačinu, takže už mám hlad. Musím si nosit vlastní sendviče, protože se podávají hranolky (ty jsou každá den) a pak střídavě pizza, smažený křidýlka, hamburgery a tak. Dobré na něm je, že si můžu udělat i část úkolů, protože mám opravdu dost času (asi 39 minut má jedna školní hodina).

Web design
Jsem zvědavá, jestli se v tomhle předmětu něco naučím. První dva dny jsme nedělali nic, další dva dny jsme museli nahlas číst z učebnice, co je to internet. Aspoň, že já jsem nahlas číst nemusela. Další týden budeme celej zase číst z učebnice-ovšem ne snad, že bysme toho hodně přečetli. Přečteme stránku a a pak zbytek času máme volnou hodinu.

Spanish I.
Tuhle hodinu mám skoro se samými freshmany. Učitelka je v pohodě, španělštinu úplně miluje, takže myslím, že se i možná něco naučím :D Je ale vtipný pozorovat Američany, jak vůbec nechápu, co je to vykání (děti, to je zdvořilý způsob oslovení :D), nebo že slovesa se můžou časovat složitěji než I cook, she cooks. Dneska jsme se učili španělskou abecedu a pro Američany byl hrozný problém vylovit „rrrrr“. Oni umí jednoduché r, ale udělat takový ten vrčivý zvuk-tak je z toho rázem „lllll“.

Theology
Tenhle předmět není až tak složitej, jenom opisujeme z tabule a za domácí úkol vypracováváme otázky (rozuměj: opisujem pro změnu z učebnice).

English III.
Do téhle třídy e pokaždé dostanu pozdě, protože je na druhý straně školy a než vběhnu do lockeru a doběhnu do třídy, je už po zvonění. V téhle třídě píšeme eseje, diskutujeme o tom, co jsme četli a teď budeme psát vlastní vyprávění. Dokonce už jsem měla před třídou speech. Za úkol jsme měli vybrat tři věci, které nás reprezentují a pak o nich mluvit, abychom se představili. Měla jsem z toho strach, ale nakonec jsem měla největší potlesk. Na rozdíl od svých ploužáků jsem mluvila asi 5 minut. Ač učitelka upozorňovala, že toho máme říct hodně, někteří přišli před třídu, řekli: „Tohle je basketballový míč, rád hraju basket. Tady jsou mí klíče od auta, rád řídím. Tohle je plechovka od koly, rád ju piju.“ A za půl minuty byli hotoví.

Taky jsem se domluvila s koučem na Cross country. Včera jsem měla první trénink, ale byl jen krátký, tak jsem to s vypětím všech sil doběhla. Ovšem dneska, to jsme měli běhat do kopců, to jsem vzdala, neběhala s ostatníma a běhala si podle vlastního tempa (rozuměj oběhla jsem školu a počkala na ostatní :D). Blbé je, že mi nemáme kolem školy park, nebo tak něco, prostě běháme rozpálenýma ulicemi ve 40 stupňovém vedru. V týmu jsme 3 holky a asi 5 kluků, už jsme do konce dostali dresy. Teď někdy už je první závod, já se ho ještě nemůžu účastnit (což mě hrozně mrzí, že :D), dokud si nezajdu k doktorovi.

Učitelům rozumím vcelku dobře, ale za to nerozumím spolužákům. Tak jsem se naštvala, že jsem investovala 20 dolarů do učebnice amerického slangu, abych taky konečně něco pochopila! :D

A co je dál rozdílné?
Klimatizace-ve třídě je příšerná zima, na chodbách a v jídelně není, takže je tam příšerné vedro.

Na přezouvání se tady nehraje.

Ve jídelně jsou ledničky a mikrovlnky, takže kdybych si donesla jídlo, můžu si ho dát do ledničky a pak ohřát-toho využiju.

Vždycky jsem si myslela, že v americe je nápoj číslo jedna kola. Ne ovšem tady, tady se pije neslazený ledový černý čaj (ne ty přeslazený Nestea hnusy, prostě jenom černý čaj). Mají ho všude, i McDonalld má u silnice reklamu, že u nich dostanete ten nejlepší (a to je znám, že se tam "vaří" nezdravě).

Dneska jsem chtěla jít v hodině na záchod, jeden by neřekl, jak je to složité. I přesto, že záchody jsou asi 2m od třídy, učitelka mi nejprve musela napsat pass, který jsem potom musela zanést do kanceláře, aby mi to podepsali. Takže to, že jsem byla na WC jsem věděla nejen já, učitelka a celá třída, ale ještě Miranda a dalších pět lidí v kanceláři.

Na tu uniformu jsem si už zvykla lépe, než bych čekala. Je to vážně jednodušší ráno nepřemýšlet, co si mám vzít na sebe, prostě si vezmu uniformu a jdu. Jen mě zaráží, jaktože některé mé spolužačky mají tu sukni tak vysoko, že skoro ani není vidět. V tom obchodě prodávali jen asi 2 velikosti, tudíž ony si ji musí vykasávat.


Jinak dneska jsme dělali doma muffiny a cookies, jiank se asi nic zajímavého nestalo.

PS: Teď jsem si vzpomněla, že každou cestu autobusem potkávám různý exoty, kteří si hrozně chtějí povídat. Trošku otrava, no :D

Teď je tady hrozně oblíbená tahle písnička http://www.youtube.com/watch?v=gKG2hHdjKvA. Už ji hrajou rádia v ČR?

10 komentářů:

  1. skvělej bločeQ :D Výborně jsem si početl navíc tvůj smysl pro humor :D 5/5

    Vašek

    OdpovědětVymazat
  2. Super článek..ale to jsou ti američané vážně tak tupí?:D teda zase na ostatních blozích je občas popisují, že to neni zas tak hrozný, tak nevím:D
    a tu písničku znám, ale myslim, že tady se ještě moc nehraje:)

    OdpovědětVymazat
  3. Výborný blog!Opravdu jeden z nejlepších,které jsem četl:-)
    Mám za sebou podobnou studijní zkušenost ze zahraničí,tak umím ocenit Tvoje nasazení.
    Jen tak dál,držím Ti na dálku pěsti.
    Jirka

    OdpovědětVymazat
  4. Že by češi byli chytřejší? (teda jen někteří :)) Jinak ten song sem tu ještě neslyšela, ale rádio neposlouchám moc :) Drž se Evinko...a mysli na nás zítra ať nedostaneme šok z letošního rozvrhu ;)
    Jita :)

    OdpovědětVymazat
  5. Děkuji za pochvaly! :-)

    A neboj, budu Vám držet palce, i když jenom ve spaní (až vy nakráčíte, já budu mít půlnoc) :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj. Moc dobre psany blog! Mohla bys mi prosim na sebe dat mail, na kterem bych te zastihl? Potreboval bych s tebou neco probrat. Dekuju

    OdpovědětVymazat
  7. Četla jsem článek na Novinkách.cz o výměně studentů a jaké agentury to zajišťují, až jsem zabrousila sem, řekla, že si přečtu nějaký zážitek a náhodně zvolila tvůj=).. Prošla jsem teprve první den, ale opravdu zábavné, svěží a moc vtipně psané=)!!!... Ať se Ti tam daří=)!

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj, můj email je novotnae@gmail.com.
    Jinak děkuji za pochvaly, moc mě to potěšilo!

    OdpovědětVymazat
  9. ahoj :) moc hezké stránky a úžasně to popisuješ, líbí se mi to ! sleduju celkem pravidelně tvoje stránky a paráda dycky se dovídat nějaké ty novinky a jak to tam zvládáš a tak .. chtěla bych se tě ještě zeptat .. ty bys teďka v čr šla do kolikátky ?

    OdpovědětVymazat