úterý 14. prosince 2010

"Konečně" sněží!

I když toho mám udělat ještě docela dost, rozhodla jsem se konečně napsat něco sem, na blog.

Tak nám normálně napadl sníh! A ne jen půl centimetru, bylo ho relativně hodně, tak 15 cm :D Ale celou neděli byla sněhová bouře, silnice zledovatělý, tak jsem tam trochu doufala, že by ve škole mohl být Snow day, den volna. Celej večer jsem to průběžně sledovala na internetu, zavírali skoro všechny školy, ale tu naši pořád ne. To mě štvalo, ale doma mě uklidňovali, že to často oznámí i ráno… Ráno, když jsem se teda koukala na web, tam přibyla většina škol v okolí, jenom ta naše ne. Takže my jsme byli jediný, kdo do tý školy musel jít :/


Jinak tenhle víkend jsem si docela užila, v sobotu večer jsme byli na Vánoční párty u Scottovy rodiny. Bylo tam docela dost lidí, chvíli jsem se tam bavila s jednou paní, že prý byla v Českém Krumlově, tvrdila mi, že to je úžasné město, ale vzhledem k tomu, že tam byla někdy v 90. létech, no nevím, spíše se snažila být milá :- )

Všichni jsme měli donést nějaké dárky, zvané „white elephant“, tedy nepotřebný věci nebo nějaký blbosti. Potom se hrála taková hra, že se posílali kostky a kdo hodil stejný čísla, mohl si jít vybrat dárek. No, všichni už dárek měli, já pořád házela a nic :D Ale pak se mi řekli, ať někomu, kdo má dva dárky, ho vezmu. No tak jsem ho vzala velice otravnýmu pubertálnímu výrostkovi, který tam škrtil zrovna svoje maličké příbuzné. Rozbalovalo se to od nejmladšího po nejstarší. Jak se ukázalo, byly to převážně fakt pakárny jako příšerný vánoční dekorace, starý sladkosti, dětský hračky. Já například dostala starý boty. Když jsem to rozbalila, nějakej chlápek na mě zařval: „To nemáte v ČR, co?“ Nějak jsem to nekomentovala, pro pána to byl spíše trošku vtípek ze soudku pobav se sám. Byla jsem sice upozorněna, že je pravidlo, že si ty dárky musím vzít domů, ale stejně jsem ho tam „nenápadně“ zapomněla. Příští rok tam nebudu, tak co :D

Celej víkend jsem dělala několik esejů, ale hlavně do AP Composition o „Death of A Salesmen“ od Arthura Millera. To jsem si dala… Vůbec mi to nešlo, takže jsem to stejně psala až v neděli, potom jsme to s Peggy dobu opravovaly, ale nakonec jsem s tím fakt spokojená. Hlavně s mojí thesis statement, ta zní fakt dobře. Nejvíc mě dalo zabrat fakt, že mě učitelka předtím splovala, že v angličtině v esejích by neměly věty začínat s podmětem a přísudkem, ale nějak sofistikovaněji-jako předložkovou vazbou, příslovcem, gerundiem…

Jinak už máme Vánoční stromeček, vybleskla jsem to, když zrovna hořel krb.

Dneska jsem zadělala těsto na cukroví, na linecký a perníčky. Linecký myslím bude dobrý, ale ty perníčky, to nevim, nevim. Jsem trochu vystresovaná z Vánočních dárků (Já, co je má obvykle už v Listopadu!), a vůbec netuším, co mám koupit. :/

Jinak co se děje v jednotlivých předmětech?

V US History, jak jsem myslím psala, jsme dostali za úkol udělat velkou esej na téma „Problems and critics of the New Deal“. Ve skupinkách po třech jsme na to měli asi 2 týdny. Bohužel jsem dostala dva *****, a navíc, když učitel zvolil jako vedoucího týmu jednoho z nich, myslela jsem, že mě omyjou. Bylo mi hned jasný, že to v podstatě budu celý dělat sama… A taky, že jo. Učitel nám to téma rozdělil na tři podtémata, s tím že prý každý uděláme to své podtéma a úvod a zakončení uděláme spolu. Sice jsme občas chodili do Media centra ve vyučovacích hodinách, ale ty dva většinou nepracovali. Někdy ve čtvrtek minulý týden jsme měli odevzdat hrubý návrh s tím, že čím víc toho budeme mít, tím lépe pro nás, protože učitel to opraví nám, abychom to měla na finální verzi perfektní. Já jsem těm svým „spolupracovníkům“ řekla na rovinu, že jestli to mít nebudou, že je zabiju. Kupodivu to měli. Ale pak ta jejich spolupráce končila. Jejich styl psaná byl naprosto příšerný…. Když nám učitel v pátek vrátil hrubý návrh, hned jsem jim oznámila, že mi to opravený hned pošlou v pátek… No samosebou celý víkend nic, pánové se teda odhodlali v neděli večer, že!!! A nejenom, že tam neměli odkazy, kde to čerpali (to nám totiž bylo kladeno na srdce, hlavně tam mějte reference!), ani se neobtěžovali mi pomoci s úvodem a ještě mě ignorovali, když jsem jim posílala zprávy, ať okamžitě dodělají, co po nich chci. Takže nejenom, že jsem strávila 2 hodiny psaním úvodního a konečného paragrafu, hodinu udělání vzhledu a stylu, ale ještě jsem další dvě hodiny musela opravovat jejich příšerné texty a udělat za nich ty reference, neboli „footnotes“, které tady mají přesně daná pravidla, kde se píše autor a kde vydavatelství… Vrchol všeho byl, že mi ty***** Za to ani dneska nepoděkovali…..



V English IV děláme Řecko, jejich bohy, architekturu… V podstatě nic nového, že.

V Calculusu jsme začali dělat aplikace derivací a to je teda lahůdka – obzvláště ty ekonomické věti jako „marginal cost“ a „margine revenue“... Dneska jsem strávila dvě hodiny nad jedním příkladem (to jich mám dělat 10, ha). Šlo tam o sestavení rovnice. Vtip je v tom, že vím, že jsem opravdu blízko k řešení, ale jedna jediná část rovnice mi tam chybí a já prostě nevím, jak mám vyjádřit rovnicí jeden určitej problém….

Ve webdesignu jsme dělali vlastní stránky, což jsem měla tak za 2 hodiny :D design nic moc, ale stejně o mám pořád lepší než většina. Teď už tam jenom musím něco zkopírovat, aby to mělo taky obsah a jsem hotová.

Spanish-Nová učitelka se docela snaží, to ne že ne… Ale pořád hrajeme nějaké hry, trošku jak ve školce… no nic pro mě. Dává nám týdně body za „aktivitu“, které se počítají do známky. Tuhle jsem její jednu dost trapnou aktivitu bojkotovala a hned mi strhla body.

AP Composition- Přečetli jsme Death of A salesman a začali číst Ibsenovu Noru. Ta se kupodivu čte fakt dobře a bez problému tomu rozumím.

V náboženství tak nějak pořád stejné… Píšeme zápisky, potom na to píšeme písemku…

Co se ve škole teď dost řeší, jsou final exams, které budou příští týden v pondělí až do středy. Učitelé se snaží opakovat, dneska jsme v US History dostali study guide, seznam 100 pojmů, které musíme identifikovat. Jasně, už jsme se to všechno učili, ale něco budu muset se šrotit znova. Třeba chce od roku 1896-1944 výsledky všech voleb – tedy vítězného prezidenta+jeho viceprezidenta, ale taky musíme vědět toho, kdo prohrál plus jeho vice prezidenta. Takže vědět tak zhruba 60 jmen (některé roky byly významné i jiné strany, než jen Republikáni a Demokraté)-jak šli za sebou plus z jaké ty lidi byli strany.
Dneska jsme na našeho učitele v duchu dost nadávala. Před každou písemkou, co jsme v tomhle pololetí v US History psali, jsme si dělali menší study guide-tedy já jsem se probrala svými nesrozumitelnými zápiskami a úhledně vypsala všechny pojmy. I když jsem mu vždycky říkala, ať mi to nevyhazuje, on to často udělal!!!! To mě fakt nakrkl, protože teď bych jenom přepsala informace z mých krásných starších study guidů (uvědomuju si jak debilně to zní) a měla bych svatej pokoj.

Taky mi ve školních novinách vyšel článek!!
Dělala jsem to hlavně pro extra body do Composition, ale i tak jsem byla ráda. Pravda je, že když jsem někdy v pondělí donesla učitelovi na Us History, kterej je i zároveň redaktorem „novin“ (je to A4 popsaná z obou stran..), byl hrozně nadšenej, trochu mi ten článek přepsal a v pátek to vyšlo. Lidi mě pak na chodbě zastavovali a chválili mě-za ten den asi tak 20, to mě fakt potěšilo.


Jinak s koncem pololetí se mi bude změnit rozvrh, dneska jsem byla za svoji poradkyní. Některý předměty byli jenom na jeden semestr, jako náboženství a web design. Prej bych si měla vzít Am. Government, ale je zrovna v hodině, který jsem si odmítla změnit, jako Calculus, tak uvidíme, jak dopadnu…

V pondělí minulej týden jsem poprvé musela pracovat se spolužáky na basketbalové hře, abychom si vydělali na náš Mission Trip. Prodávali jsme sladkosti, pití, popcorn a hotdogy. Já jsem se hned ujala kasy, když jsem viděla, jak někteří tam bojujou s tím že neví kolik mají vrátit, když věci stály 3,50 a zákazník platit pětidolarovou bankovkou… Tak jsem je odstrčila a dělala to sama :D
Ale teda pracovali jsme tam hlavně dvě, ostatní se tam flákali, jedna holka prohlásila, že má chuť na McDonalda tak se sebrala a odešla. Dobrý bylo, že během hry jsme měli volno a mohli jsme si povídat-dokonce jsem zjistila o některých lidech, že ač jsem je měla za nepříjemný osoby, jsou vlastně v pohodě- ale v mezičasech byl hroznej frmol.

Mám taky nový poznatek, už nejsem ve škole jediná holka, co nosí kalhoty, už nás je asi 5 :D Zatímco já začala kalhoty nosit někdy v polovině září, jelikož mi byla kosa, většina holek i teď, v -15C mraze nosí minisukni, bez punčocháčů… No to nechápu. Navíc v některých třídách (hlavně v dole přízemí) se moc netopí, tak je tam mírně nad nulou, nechápu, že jim není zima. Já mám dvě mikiny a teplý zimní kozačky, a mám dojem že umrznu :D

Co jsem se teď nedávno divila, že na většině Amerických vánočních přáních a nápisech v obchodech, není Merry Christmas, jak by jeden předpokládal, ale „Happy Holiday.“ Ve své posedlosti být politicky korektní vůči Židům a Muslimům-kterých je tady ale menšina- si nepřejou Veselé Vánoce, ale prostě jenom Šťastné Svátky.

Držte mi palce při finálových zkouškách!

Žádné komentáře:

Okomentovat