úterý 15. února 2011

Happy Valentine's day!

Jsem příšerně unavená, ale vím, že sem musím napsat dneska, jelikož se k tomu pak nedokopu.

V sobotu jsem musela brzo vstávat, neboť mě čekala zkouška ACT. To je zkouška, kterou vyžadují americké univerzity, když se na ně hlásíte.
Moc jsem se na ní nepřipravovala, jelikož jsem tam šla s tím, že to zkusím a pak to v červnu dotáhnu do dokonalosti.
Na 8. mě Molly zavezla na kampusu SUIE, neboli Southern Illinois University Edwardsville, kam chodí Emily a je to poměrně velká univerzita tady u nás ve městě.
Tam nás podle příjmení poslali do jednotlivých učeben. Museli jsme předložit doklad totožnosti, já jsem je se svým pasem totálně zmátla. :D

No, test byl dost vtipnej. Na týhle zkoušce je nejhorší, že to není ani tak těžký, ale je to na čas. Toho času je tak strašně málo, až je to skoro směšný.
Zkouška se skládá ze 4 částí-Angličtina, Matika, Čtení a Věda, v tomto pořadí.

Test z angličtiny se sestává z 75 otázek, na což máte 45 minut. Přičemž ke každému setu otázek je nějaký text. Jednotlivé pasáže jsou podtrhnuté a oni se Vás ptají třeba na to, jestli je tam dobře použitá čárka ve větě, jestli by tam jiné slovo nedávalo více smyslu, či jejich oblíbené, že Vám dají větu a zeptají se, do jakého odstavce se nejvíce hodí. Není to ani tak těžké, ale asi jsem pomalá. Když ta dáma, co tam byla ohlásila, že za 5 minut je konec, já byla u otázky číslo 40! Tak jsem zbytek dala všechno za B, s tím, že se třeba někde trefím :D

Další byla matika. Některý příklady mě přišly jako pro děti z pomocné školy, některé byli komplikovanější, ale nic, co by se nedalo zvládnout. Problém byl zase v čase. Hodina na 60 otázek, minuta na každou. Já skončila u 45 (takže zbytek tipovačka…)

Potom byla 15 minutová přestávka.
Následoval test ze čtení. Tomu jsem popravdě moc nerozuměla. Celkem jsme na to měli 35 minut a k tomu asi 4 různé texty se setem otázek. Byla jsem na sebe pyšná, stihla jsem přečíst dva texty!!

Potom přišla věda, což sice z ní hrozně, ale v podstatě k tomu nic vědět nemusíte. Je to jen analyzování z tabulek. Blbý je, že už Vám dost odumírá mozek. Za půl hodiny máte 7 (nebo 6, teď nevím) různých pokusů z tabulkami a máte odpovědět na otázky. Já zvládla pokusy tři :D

Jedním slovem-nestíhačka. Budu se muset ve své přípravě zaměřit na svoje tempo, neb jsem jak šnek.

V neděli se stalo něco neuvěřitelného. Normálně bylo venku 20C!!! Sice jsem měla příšerně moc úkolů, ale když rodinka řekla, že jedou do Botanické zahrady, jela jsem s nima. Zde jsou fotky. Vypadá to hezky. Ještě před pár dny -10C, takže to všechno tálo…







Dneska byl Valentine’s day. Já jsem vždy žila v tom, že je to svátek, kdy si páry dávají dárky vzájemně, ale očividně je to jen jednostranně-tedy chlapy dávají ženským. Dárky si taky dávají malé děti, nebo rodiče dětem. Všichni ostatní si přejí:"Happy Valentine's day!"

Během dne jsem si vyslechla asi 50 různejch storek, buď od kluků, nebo od holek, buď jak dostali svého Valentýna, nebo když to byl kluk, tak jak ho daroval

Ráno mě teda příšerně nakrkl film, na kterej jsme se dívali v US History. Učitel nám ukazoval film o Dni D, kterej prý byl autentický a vydařený. Byl dost krvavý, ale tak o tom válka je, že. Co mě ale rozzuřilo do nepříčetnosti byl fakt, že v jedné scéně, kdy američani stříleli do německých vojáků, vyběhli dva v německé uniformě a v češtině(!!!!!!!) řvali: „My jsme nikoho nezabili!“ Načež to samosebou Amíci do nich nastříleli.

Já neříkám, že není možné, že v německé armádě nebyli Češi, ale Češi především bojovali na těch plážích spolu s Američany a taky tam s nimi umírali. Když jsme byli v létě na Americkém muzeu na Omaha beach, česká vlajka tam hrdě vlála spolu s ostatními spojeneckými vlajkami.

Ale ne, oni nás musí zobrazit jako ty špatný. Myslím, že tohle by hlavně mrzelo opravdové veterány, co tam bojovali po boku Američanů.

Ono je to ve finále jedno, když jsme se na to koukali ve třídě, stejně nikdo nevěděl, že promluvili česky, ale tady jde o princip…

Přes den se tak nic moc nestalo, jen v Theology jsme měli diskuzi s jedním spolužákem. Samosebou, jako každý kluk tady, se mě zeptal na drinking age. Když jsem mu řekla, že ve Francii není žádný, byl z toho úplně hotovej :D

Dneska teda byl taky krásný den, dokonce jsem vytáhla sukni! Kdo by to tušil v únoru… ale měla jsem legíny.

Peggy mě vyzvedla ze zastávky a doma na mě čekala kytička. :- ) Peggy Dostala obrovskou kytici rudých růží, Molly s Emily každá jednu rudou růži.



Fakt mě pobavilo story, co mi líčili u večeře, že to minulý rok květinářství spletlo, tak Exchange studentka, co tu byla přede mnou, měla na svém lístečku: „S láskou tvůj manžel Marvin.“ :D:D
Taky jsme u večeře každá dostali balíček od Peggy. Já dostala srdíčkový a obdélníčkový náušnice :- )

A co Vy, slavili jste Valentýna?

PS: Držte mi palce, ať nám to krásné počasí vydrží.

7 komentářů:

  1. Zdravím, ty chceš v americe studovat i na univerzitě že jsi dělala testy?

    OdpovědětVymazat
  2. Evi, z tebe se na starý kolena stává vlastenec! Což je správný! :D Víš, tady v ČR sem o tvým vlastenectví (zvášť před tvým odjezdem) dost pochybovala, i tvá láska k Božskámu Kájovi značně ochabovala, ale teď... Jsem na tebe patřičně hrda! =D

    Hrnča

    OdpovědětVymazat
  3. Zdravím,

    očividně jste se dívali na Zachraňte vojína Ryana. Ti dva vojáci (nebo kolik jich bylo) mluvili česky z toho důvodu, že to jsou známí čeští kaskadéři, a toto byla jediná šance, jak se mohli dostat do toho filmu. Nemusíš Spielberga z ničeho podezdřívat, žádný špatný úmysl v tom nebyl... :) Navíc v německé armádě sloužili i sudetští Němci, kteří občas uměli česky, takže teoreticky je možné, že se na Omaha beach mohli objevit i dva lidé, kteří česky uměli...:)

    Tom

    OdpovědětVymazat
  4. Ano, ráda bych po dokončení české školy tudovala tady.

    Já na sebe taky, Evi :D

    Jestli to tam dělali ty čeští kaskadéři, "jenom proto, aby se dostali do filmu", tak jsou to idioti. Když si tam tak chtěli zahrát, mohli se naučit dvě věty v němčině.
    Sudetší němci sice mohli mluvit česky, ale určitě česky nekomunikovali v boji s ostatníma němcema:-)

    OdpovědětVymazat
  5. Jasně že nekomunikovali v němčině, ale myslím, že když jim šlo o život, tak se tu češtinu snažili použít z toho důvodu, aby měli větší šanci na záchranu života, což může být případ i toho filmu... :)

    Jasně, jsou to ale jenom spekulace a já bych to zase tolik neřešil.. :)

    Tom

    OdpovědětVymazat
  6. Jen tak věcná...Čechů v německé armádě bylo i docela dost, nejen ze Sudet, takže bych to zas tak růžově neviděla. U nás v ČR se historie 2. sv. války vykládá trochu jinak než ve světě a ten kolaborantský fakt se jaksi vypouští...

    Jinak držím palce s ACT...nechtěla jsi dělat spíš SAT?

    OdpovědětVymazat
  7. To si nemyslím, podle mě se učíme i to, co bylo špatně.

    SAT se na středozápadě moc nedělá a většina škol přijímá ACT, takže není co řešit.

    OdpovědětVymazat