úterý 26. dubna 2011

Velikonoce a tornáda

Teď jsme tu měli trochu vzrůša v podobě bouřek, tornád a záplav. Za minulý týden bylo těch bouřek nejmíň 4. Jedna byla ráno, to bylo docela děsivý, když jsme jeli ráno na bus do školy okolo sedmé, to už má být světlo, ale byla taková tma, jako v noci. K tomu samosebou hřmělo a blýskalo se, plus mohutně pršelo. Když jsme s busem byli v půli cesty, město, přes které jsme projížděli, mělo na silnici tak 30 cm vody, pro bus to nebyl problém, ale osobní auta se zastavovala, což jen tvořilo další kolony. Dopadlo to tak, že jsem druhý bus nestihla a musela čekat na zastávce na další. Do školy jsem přijela pozdě, ale všem to bylo šumák.

Jedna bouřka byla fakt vážná, to byl myslím pátek. Začali houkat sirény s tím, že máme jít okamžitě do sklepa. Tak jsme šli, na internetu jsem sledovala, jak varují, že tornádo se žene přímo na nás (to dodá pocit klidu), ale nakonec se nic nestalo. Hluk to byl ale pořádný. Tak půl hodiny jsme byli ve sklepě a potom jsme vyšli, venku hrozivý ticho. Ještě jsme průběžně sledovali jak v rádiu hlásili, že tornádo rozmetalo letiště v St. Louis. Jedno letadlo na ranveji to dost pocuchalo, v jednom terminále to vyrazilo všechny okna. Dokonce o tom psali i v českých zprávách. Článek ZDE Jinak tornádo dost poničilo některá místa, kterýma se to prohnalo, pro fotky a článek v angličtině se mrkněte TADY.


Ty bouřky jsou tady vůbec divný. U nás je to podle mě většinou tak, že přes den je horko, v noci je pak bouřka. Tady bouřka je klidně brzo ráno, nebo v průběhu dne.

Jinak taky teď byli Velikonoce, prázdniny jsme měli od čtvrtka. Byla jsem překvapená tím, jak jsme ani nic neslavili, v domě nebyla jediná velikonoční dekorace. V Pátek jsme tedy byli v kostele a v neděli měli slavností oběd, ale tím to haslo. Musím říct, že české velikonoce mi možná chyběli více, než Vánoce. Přeci jenom Vánoce jsem tady zažila zase jiný se všema zvykama, ale teď přes Velikonoce tady jak se nedělo nic, tak jsem myslela na ty naše. Na to, jak jsme s mámou zdobily barák s vajíčky, jak jsme loni s malou sestrou vajíčka malovali, jak jsme trhali kočičky, pekli beránky, šli k babičce na oběd…. A to nemluvím o velikonočním pondělí, že. Když jsem naše svátky popisovala tady, nikdo mě nechápal, že je to prý sexistický. Když jsem navíc dodala, že jíme králíky, to už někteří nerozdýchali :D Oni je tu nejí, považují je za domácí mazlíčky, takže je to něco, jako kdybychom si upekli kočku.

Dnešek jsme strávili tím, že jsme sháněli šaty na Prom. Nejprve jsme šli do Macys, kde měli nádherný šaty, bílý se zlatýma vetkanými proužky, takové jsem vždy chtěla, ale ta cena… : ( Hledat jsme ale neměli dlouho čas, protože jsme museli jít do jiného obchoďáku, kde mají kino, na film Jane Eyre. Byl to britský film, já byla překvapená, jak jsem rozuměla. I když to bylo temné, moc se mi to líbilo. To kino samotné mě ale nadchlo. Nehrají tam klasické trháky, ale takové filmy ze staré školy, filmy z festivalů, které jsou výborné, ale třeba neznámé. Třeba zrovna opakovali Amélii, nebo běžela upoutávka na francouzskou komedii s Catherine Deneuve… Ten obchoďák ale taky nebyl klasický, ale jakože tam byli jen luxusní značky typu Louis Vuitton a tak.

Po filmu jsme jeli domů, vysadili holky a jeli zpět nakupovat šaty. Nejprve jsme zastavili v jednom obchodě tady u nás ve městě. Zrovna si tam holka zkoušela asi ty nejošklivější šaty, jaké jsem kdy viděla. Tyhle jsou proti nim ještě krásné šaty, i když vypadali podobně, akorát měli na sobě různé barevné střapce, nášivky, korálky… prostě divočina.

Nakonec jsme jeli ještě do obchoďáku, ale pro změnu do úplně jiného, dneska třetího. Tam jsem si v Macys zkusila pár šatů, překvapilo mě to, že i když je to stejný obchod, věci tam mají jiné. Nic moc tam ale neměli, tak jsme šli do posledního shopu a tam jsem konečně našla hezké šaty za přijatelnou cenu. Byla jsem nadšená. Cestou zpět jsme dost zmokli, protože ZASE pršelo (zmínila jsem se, že tu teď prší každý den?).

No nic, zítra mám zase školu. Ale letí to jako blázen, čeká mě už jenom 14 plných školních dnů!

Žádné komentáře:

Okomentovat