čtvrtek 12. května 2011

Hokej

Už jsem tu zase dlouho nepsala, jak tak koukám. Dneska jsem příšerně unavená a minulý týden se toho stalo hodně, takže to zkrátím jen na zprávu, co o mistrovství světa v hokeji ví Američané. Odpověď: Vůbec nic, ani neví, že nějaké je. Dneska jsem se tím, že jsme porazili Američany chlubila asi dvaceti lidem. Z toho 19 o nějakém mistrovství ani neměli páru. Jeden člověk věděl, že to probíhá a že je Kanada porazila, ale vůbec nevěděl, že je to „v nějakém Slovensku“. (A toto věděl jenom proto, že je hokejový nadšenec). Teď jsem se koukala na CNN a zprávu o tom, že Češi USA porazili jsem tam ani nenašla (natož nějaká první strana..)

Vzpomněla jsem si na situaci před pár lety, kdy u nás ve škole v hodině dějepisu se všichni pustili do učitele, když prohlásil, že ve světě vůbec nikoho nějaký český hokejový tým nezajímá. Všichni mu tvrdili, že ten přeci zajímá všechny… HaHa.

Taky jsem někde četla, že nějaký Čech byl v Americe a prý tam všichni znají Jágra. Ehm.. Za celý rok jsem potkala jednoho jediného člověka, který měl o tom jméně ponětí, ale tvrdil mi, že Jágr je z Jugoslávie…

I když to možná vyznívá jako kritika, tak to není. Upřímně… Kdybych se Vás zeptala, jaký je národní sport v Srbsku, nebo i na hlavní město, ví to někdo z Vás? Je to země počtem obyvatel srovnatelná s tou naší, z pohledu Ameriky jsme skoro vedle sebe… A když tyhle věci nevíme my, o zemi blízko nás, proč by o nás měli vědět v Americe, tisíce kilometrů daleko?

Tím vším jsem chtěla poukázat na to, že z nás ve světě nejsou hotoví, jak si někteří myslí a máme před sebou ještě hodně práce si vybudovat dobré jméno (čemuž někteří nejmenovaní jedinci, co jsou tu prezidentem moc nepomáhají).

A Američany hokej prostě tak nebere… Mají NHL, ale ta lidi zas tak netrápí. Tady to žije baseballem, amerických fotbalem a basketballem.

Když mluvíme o baseballu… v sobotu jsem byla na dvou zápasech, skvělej zážitek, musím to sem někdy napsat.

1 komentář:

  1. Souhlas, to je jako když řekneš Čechovi, ať ti vyjmenuje všechny americké státy... Jinak co já jsem potkal lidi (v CA), tak většinou zmínili Havla, Dubčeka, nebo právě Jágra, takže asi jak na koho narazíš :). Nicméně nároďák (kromě olympiády) nikoho moc nezajímá :).

    OdpovědětVymazat